spinner

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

14 شهریور 1395, 11:49 2697 بازدید

نصب دوربین مداربسته آنالوگ بسیار آسان است. فقط کافیست که چند عدد فیش رو با هم متصل کنید. توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

 تجهیزات مورد نیاز 

  •  دوربین مدابسته: (راهنمای انتخاب دوربین مداربسته)
  •  دستگاه DVR: (راهنمای انتخاب دستگاه DVR)
  •  کابل تصویر: به ازای هر دوربین باید کابل مجزا کشیده شود کابلها انواع مختلفی دارند اما RG-59  نیاز شما رو برآورده میکند.
  •  هارد دیسک: (هارد دیسک مناسب برای DVR)
  •  کابل برق: هر دوربین مداربسته به یک کابل برق مجزا نیاز داره چرا میگیم مجزا؟ چون ممکنه با یک نوسان تمام دوربین هایی که از این کابل استفاده کردند را از دست بدهید
  •  منبع تغذیه: برای هر دوربین باید یک منبع تغذیه حداقل 1 آمپری استفاده کنید.
  •  اتصالات: در نصب دوربین های مداربسته جهت اتصال کابل به دستگاه ضبط تصاویر از  BNC استفاده میشود. این فیش در دوسایز بزرگ و کوچیک در بازار موجود است ( آموزش زدن فیش BNC را بخوانید)
  •  متعلقات نصب: وسایلی مانند: داکت، باکس پلاستیکی، لوله فلکسی و ... 

نصب با اولویت:

  1. در ابتدا از مشتری سوال کنید حتی اگر قبلاً با آن به یک نتیجه رسیده بودید.
  2. یک طرح کلی از مسیر کابل کشی در ذهنتان انجام دهید.
  3.  امکان عبور کابل ها از هر مسیر را دقیقا چک کنید. مخصوصاً در جاهایی که نیاز به سوراخ کردن است بهتر است ابتدا سوارخ کردن دیوارها را امکان سنجی کنید. در صورتی که اجرای تمامی مسیرها نهایی شد به مرحله بعد بروید.
  4.  داکت ها و لوله های فلزی و... را متصل کنید.
  5.  کابل هر دوربین را از روی مسیر آن متراژ کرده و ببرید. کابل را بلندتر بگیرید بهتر از کوتاه گرفتن است پس نهایت دقتتان را بکنید. برای مسیرهای کوتاه 7 تا 10درصد و برای مسیرهای بلند 2 تا 5 درصد اضافه در نظر بگیرید
  6.  کابلها را از داکت و لوله ها رد کنید .دقت کنید اینکار را از سمت دوربین شروع کنید تا مقدار کابل اضافه سمت DVR قرار گیرد.
  7.  اضافه کابلها را هم اندازه کنید و ببرید. در محل DVR مقداری کابل برای جابه جایی آینده نگه دارید.
  8.  نصب منبع تغذیه: برای محلهای کوچک از منبع تغذیه مرکزی(استفاده از یک منبع تغذیه) و برای محلهای بزرگ از آداپتور جداگانه برای دوربین ها استفاده کنید. در صورت نصب آداپتور باید در کنار هر دوربین یک باکس پلاستیکی نیز پیچ کنید.
  9.  دوربین ها را در محل مربوطه پیچ کنید و فیش های آنها را وصل کنید.
  10.  کابلها را به DVR متصل کنید و برق منبع تغذیه را نیز متصل کنید.
  11.  خب باید تصویر را در مانیتور ببینید و اگر این چنین نشد سه چیز را باید بررسی کنید. یا کابل تصویر قطع است. یا برق قطع است و یا دوربین خراب است. برای چک کردن دوربین جای آن را با یک دوربین دیگر عوض کنید. سپس برق را با ولت متر امتحان کنید. اگر هر دو سالم بودند مشکل قطعاً در نحوه فیش زدن شماست پس آن را بررسی کنید.
  12.  در صورتی که تصویر همه دوربین های مداربسته خود را داشتید با مشتری جهت تنظیم زاویه دید مشورت کنید و دوربین را درجای صحیح فیکس نمایید.
  13.  خب نوبت نصب هارد شد. اینکار بسیار ساده است پیچهای DVR را بازکنید و کابل SATA را به هارد متصل کنید و کابل برق هارد را نیز وصل کنید در آخر باید هارد خودتون را فرمت کنید که میتوانید از طریق این آموزش آنرا انجام نمایید.
  14.  تنظیمات مرتبط با دستگاه مانند زمانبندی ضبط و تنظیمات نور را انجام دهید.
  15.  تصاویر را به مشتری تحویل دهید.

 چطور انتقال تصویر را انجام دهم؟ 

جستجوی در سایت