spinner

بازیابی رمز دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته

8 مهر 1395, 09:39 5413 بازدید

بازیابی رمز دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته
باسلام
 
بارها تماس داشتیم مبنی بر اینکه رمز دستگاه ضبط تصاویر(DVR-NVR) دوربین مداربسته فروشگاه یا منزل خودشون را فراموش کردن و من تصمیم گرفتم تا به صورت مشروح روش ریست کردن دستگاه و یا بازیابی رمز رو برای شما توضیح بدهم

تفاوت در روشهای بازیابی رمز دستگاه

لازم به توضیح است که هر شرکت تولید کننده دوربین مدار بسته روش های مختلفی برای بازیابی رمز دستگاه ضبط تصاویر خود دارند. با این حال برخی از روش ها را به صورت مختصر و مفید توضیح خواهم داد
ریست کردن پسوورد دستگاه های هایک ویژن
هایک ویژن بعد از یکسری مشکلات امنیتی در سال 2015 تصمیم بر این گرفت تا امنیت سیستم های مداربسته خود را بالا ببرد که در این امر موفق نیز شد.در دستگاه های قدیمی هایک ویژن رمز 12345 بود اما حالا هیچ رمز پیش فرضی تعیین نشده است.
برای ریست کردن رمز دستگاه های هایک ویژن نرم افزار SADP را از سایت Hikvision.com دانلود کنید و از طریق کابل LAN دستگاه را به سیستم متصل کنید، قسمت Forget Password را انتخاب کنید. یک فایل با پسوند XML به شما میده و شما این فایل را باید به نمایندگی های هایک ویژن ارسال کنید تا رمز جدید برای شما ایجاد و ارسال کنند.
ریست کردن دستگاه های سامسونگ
دستگاه های سامسونگ رمز پیش فرضشون 4321 است. تا چندی پیش برای ریست دستگاه های سامسونگ راه حل ساده ای بود به این صورت که دکمه MODE و PTZ را برای 5 ثانیه نگه میداشتی و دستگاه به صورت خودکار ریست میشد و دوباره میتونستید با رمز پیش فرض وارد دستگاه شوید ولی توصیه ما این است در صورتی که دستگاه شما مشکل پیدا کرد برای ریست کردن به نمایندگی های معتبر ارسال نمایید.
ریست کردن پسوورد دستگاه های داهوآ 
در گذشته دستگاه داهوآ رمز مادر ساده ای داشت که ما به دلیل مسائل امنیتی نمیتوانیم این پسورد را در سایت قرار دهیم چرا که هنوز بسیاری از دستگاه ها در حال استفاده هستند.
 
برای ریست دستگاه های ضبط تصاویر داهوآ به صورت مستقیم با نمایندگی آنها تماس بگیرید.


ریست کردن پسوورد در دستگاه های متفرقه
 برندهای متفرقه مانند 7tech, Raster، Maxron, Jeneva و ... در واقع محصولات شرکت هایی مانند Hikvision, Dahua و ... را به نام های دیگری وارد بازار میکنند. برای ریست کردن پسورد در این برندها از روش برند اصلی استفاده کنید.
برای بقیه دستگاه ها از روش زیر استفاده کنید:
  • در آوردن باتری دستگاه: باتری دستگاه را درآورید و بعد از چند دقیقه مجددا نصب کنید دستگاه شما ریست خواهد شد
  • تنظیم پین های روی مادربرد دستگاه: در بعضی از DVR ها میتوانید با اتصال پین های خاص آنها را ریست کنید
  • نگه داشتن دکمه ریست: برخی نیز با نگه داشتن دکمه ریست به صورت کامل ریست میشوند
اگر اطلاعات فنی ندارید بهتر است از یک تعمیرکار ماهر و معتبر کمک بگیرید.

جستجوی در سایت