spinner

سیستم P2P و ابری در دوربین های مداربسته چیست؟

8 اسفند 1398, 12:10 19879 بازدید

سیستمP2P  چیست؟
سیستم P2P یا همان Peer to Peer یکی از شاخه های سیستم ابری هستند که در کشور عزیزمان اصطلاح Cloud رایج است.
این سرویس که بسیار می تواند گسترده باشد در سیستم دوربین های مدار بسته بسیار کاربرد دارد و این امکان را می دهد بدون آنکه نیاز به آی پی استاتیک داشته باشید و یا تنظیماتی را داخل مودم خود از قبیل DMZ و یا پورت فوروارد و غیره تصاویر خود را با واسطه این سیستم مشاهده کنید. 
توضیح اینکه اگر امکان دریافت آی پی استاتیک (Static IP) را دارید حتماً از آن استفاده کنید. این سرویس را مواقعی که امکان دریافت IP از سرویس دهنده را ندارید و یا می خواهید از بستر شبکه های بیسیم مانند GPRS,EDGE و یا نسل های سوم یا چهارم یا همان 3G یا 4G استفاده کنید، دریافت نمایید. بدین معنی که می خواهید از سیم کارت های تلفن همراه برای اتصال شبکه به دستگاه ضبط تصاویر خود بهره بگیرید.
توجه داشته باشید که یک سیستم واسط میان شما و دستگاه ضبط و انتقال تصاویرتان قرار می گیرد و بخشی از پهنای باند اینترنت شما درگیر خواهد شد. ولی در شرایطی چاره ایی جز این کار وجود ندارد.
در سیستم های P2P و یا همان چیزی که در ایران به عنوان کلود یا سیستم ابری Cloud یاد می شود ، هر شرکت تولید کننده دستگاه dvr با استفاده از یک کد یونیک می تواند امکان دسترسی به سیستم را از طریق یک سرور واسط فراهم کند، برای مثال برخی از سرور ها از مک آدرس MAC Address و برخی دیگر از شماره سریال یونیک ایجاد شده در کارخانه برای ارتباط استفاده می کنند.
 
به بیان ساده تر شما می توانید تنها با ثبت نام در سرور مربوطه و ثبت شماره سریال دستگاه ضبط تصاویر خود بدون نیاز به هیچگونه تغییر در مودم، پورت فوروارد، داشتن آی پی استاتیک و … و تنها با اتصال کابل شبکه به دستگاه DVR و یا متصل کردن سیم کارت به دستگاه DVR امکان ارتباط و انتقال تصویر دوربین مداربسته را فراهم نمایید.

حال اگر از دستگاه کوآترون(Quatron) سری 8 و یا 6 استفاده می کنید ما این سرویس را برایتان پیاده سازی کرده ایم:

 

جستجوی در سایت