spinner

دوربین مداربسته AHD چیست ؟

2 مرداد 1395, 16:31 9208 بازدید

توضیح خلاصه:

AHD مخفف کلمات ANALOG HIGH DEFINITION می باشد.

با توجه به اینکه ما در این وب سایت سعی می کنیم با کسانی که قصد تهیه دوربین مدار بسته برای دفاتر یا منازل خود را دارند ارتباط برقرار کنیم و انتخاب را برای آنها آسان تر کنیم پس سراغ پیچیدگی ها و مسائل فنی نمی رویم و فقط درباره برتری ها و یا معایب محصولات عرضه شده در بازار صحبت خواهیم کرد.

 

مزایای دوربین مدار بسته AHD چیست ؟

یکی از اصلی ترین ویژگی دوربین مداربسته AHD کیفیت و وضوح تصویر آن است، که بر خلاف دوربین آنالوگ از تصویر بصورت خطی(TVL) شکل می گیرد، دوربین AHD بصورت نقطه ایی یا مگاپیکسلی تشکیل می گردد.

پس تصویر این دوربین ها را وقتی زوم می کنیم نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ بسیار کیفیت بالاتری دارد و جزئیات بیشتری از تصویر را می توان مشاهده کرد.

دوم اینکه این دوربین ها به دلیل آن که از همان تجهیزات و قطعات دوربین مداربسته آنالوگ ساخته می شوند به همین دلیل قیمتی تقریباً همتراز دارند و تفاوت چشم گیری ندارد.

سومین ویژگی دوربین AHD این است که محدودیت فاصله بسیار کاهش پیدا میکند. در این نوع دوربین ها در صورتی که از کابل RG6 استفاده شود تا ۱۰۰۰ متر و با استفاده از کابل RG59 تا ۵۰۰ متر بدون افت کیفیت می توان تصاویر را مشاهده و در دستگاه ضبط تصاویر(DVR)، ضبط کرد.

معایب دوربین مدار بسته AHD چیست ؟

اولین موردی که می توان به آن اشاره کرد این است که اگر شما از قبل دستگاه ضبط تصاویر (DVR)، دارید نمی توانید از این دوربین استفاده و به آن وصل کنید. زیرا به دلیل وجود این تکنولوژی، دستگاه DVR آن نیز باید از آن پشتیبانی کند. جالب آن است که بدانید دوربین مدار بسته معمولی را می توانید به یک دستگاه AHD متصل کنید ولی دوربین AHD  با DVR معمولی کار نمی کند.

دومین عیبی که شاید خیلی اهمیت برای شما نداشته باشد و کار نصاب را در زمان نصب و یا در صورت بروز مشکل سخت می کند این است که این نوع دوربین را نمی توان مستقیم به مانیتور تست یا تلویزیون، متصل کرد.

جستجوی در سایت