spinner

دستگاه ضبط تصاویر DVR HYBRID (هایبرید)

2 مرداد 1395, 15:23 11844 بازدید

dvr هایبرید چیست ؟

 

اگر آشنایی کامل با دستگاه ضبط تصاویر DVR  ندارید ابتدا پیشنهاد می کنم مقاله قبل  را مطالعه نمایید.

اکنون توضیحاتی مختصر در رابطه با دستگاه dvr هایبرید خواهم داد.

ابتدا با واژه هایبرید ( Hybrid) آشنا می شویم. هایبرید به معنی دوگانه یا دو منظوره می باشد. که در این مطلب نشانگر استفاده دو وجهی و تلفیق دو تکنولوژی در یک سیستم است.

dvr هایبرید چیست ؟

در ادامه مقاله قبل، می خواستیم بدانیم چگونه می توانیم چند دوربین مداربسته آنالوگ و چند دوربین مدار بسته IP یا باصطلاح دیجیتال را در یک سیستم پیاده سازی، متصل و نمایش دهیم. پس اینجاست که دستگاه  DVR هایبرید بکار می آید.

DVR هایبرید دستگاه ضبط تصویر یست که می توان برای تلفیق دو نوع دوربین مداربسته از آن استفاده کرد.

استفاده از دستگاه ضبط تصاویر هایبرید (  dvr هایبرید) چگونه است و چه تفاوتی با DVR معمولی دارد؟

در زمانی که دستگاه را روشن می کنیم در منو های آن هیچ فرقی با یک DVR معمولی مشاهده نمی کنیم، یعنی اگر دستگاهی که تهیه کرده ایم ۱۶ کاناله است پس تعداد ورودی های آن که با کانکتور های BNC در پشت آن دیده می شود ۱۶ عدد است. و می توان به عنوان دستگاه ۱۶ کانال از آن استفاده کرد. ولی وقتی در منو تنظیمات آن که در برندهای مختلف متفاوت است نگاه کنیم می بینیم می توانیم آن را به DVR هایبرید تبدیل کنیم.

پس از تبدیل آن، که قادریم مشخص کنیم تعداد دوربین مداربسته آنالوگ و IP هر کدام چند تا باشد، سیستم آماده بهره برداری می گردد.

در این نوع دستگاه ها معمولاً به بسته نوع دوربین IP که رزولوشن آن چقدر است به میزان هر ۱ مگا پیکسل یک دوربین آنالوگ از دست می رود. شاید کمی این مطلب نامفهم به نظر برسد، این مثال کمک به درک موضوع می کند.

اگر شما یک dvr هایبرید ۱۶ کانال دارید قطعاً در ابتدای امر می توانید ۱۶ دوربین مداربسته آنالوگ را به آن متصل کنید. ولی در نظر بگیرید که شما یک دوربین مدار بسته IP دو مگاپیکسل و یک دوربین IP یک مگا پیکسل و ۱۳ دوربین مداربسته آنالوگ دارید. مجموع دوربینها ۱۵ عدد است ولی با وصل آنها ظرفیت دستگاه پر می شود در حالیکه دستگاه ۱۶ کانال است، چرا؟

همانطور که توضیح دادم به ازای هر یک مگا پیکسل یک کانال دوربین مصرف می شود پس وقتی ما از یک دوربین دو مگا پیکسل استفاده کردیم یعنی دو کانال را مصرف کرده ایم پس اینطور محاسبه می شود که دو دوربین IP سه کانال و با ۱۳ دوربین آنالوگ مجموعا ۱۶ کانال مصرف شده است.

امیدوارم مفهوم رسانده شده باشد.

DVR هایبرید در چه جاهایی معمولاً کاربرد دارد؟

 
فضایی را فرض کنید که بخشی از آن بسیار مهم و حیاتی است که می خواهید با کیفیت و وضوح بالا تصاویر را داشته باشید ولی هزینه پرداخت اینکه بخواهید تمامی دوربین هایتان را از نوع IP تهیه کنید برایتان به صرفه نیست. این راهکار می تواند کمکتان کند. و برای پایین آوردن هزینه از دو نوع دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال استفاده کرده و آنها را با هم تلفیق کنید. باز هم با مثالی توضیح می دهم.

 

فرض کنید فروشگاهی دارید که می خواهید آن را به دوربین مدار بسته مجهز کنید. فضای فروشگاه و ورودی ها زیاد برایتان کیفیت و وضوح بالا اهمیت ندارد ولی صندوق و گیشه های پرداخت برایتان بسیار حائز اهمیت است. پس می توانید در آن بخش ها از دوربین IP استفاده کنید و مابقی مکان های را با دوربین آنالوگ پوشش دهید.

طرز کار با دستگاه dvr هایبرید همانند دستگاه ضبط تصاویر معمولی است که در مقاله قبل (اینجا) توضیح داده شده است.

جستجوی در سایت