spinner

دوربین مداربسته مگاپیکسل پانورامایی نظارت تصویری محیطهای عریض را ارتقا می بخشد.

31 تیر 1395, 00:51 4871 بازدید

 
دوربین مداربسته مگاپیکسل پانورامایی نظارت تصویری محیطهای عریض را ارتقا می بخشد دوربین های مگاپیکسل HD میتوانند برای پایش محیط های وسیع با تعداد دوربین های کمتری به کارروند. درحالی که جزئیاتی عالی از تصاویر را ارائه میدهند و عملکرد کلی امنیت وحفاظت را بهبود می بخشند. درنتیجه هزینه های ابزارها و تجهیزات زیر ساختی کاهش می یابد؛ بازگشت سرمایه بهتر میشود و کاربران می توانند از سیستمهای نظارت تصویری ارزانتری با دوربینهای مگاپیکسل بهره ببرند و به عملکرد و قابلیتهای بهینه تری دست یابند.

دراین مقاله اسکات شافر، نایب رئیس اجرایی یکی از شرکتهای تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری به نام ARECONT VISION توضیح می دهد که با استفاده از سیستم های دوربین های مگاپیکسل با قابلیت دید پانورامایی، میزان بازدهی ازاین هم بیشتر می شود. ایمن ساختن محیطهای وسیع با پوشش دوربین مداربسته مناسب می تواند امری چالش برانگیز باشد و استفاده از دوربین های PTZاغلب برای این ساختارها کفایت نمی کند.

دوربین PTZ تنها می تواند یک نقطه را درمسیر خود در یک زمان مشاهده کند و این امکان وجود دارد که نکته مهم یا رویداد خطرناکی از نظر امنیتی، در نقطه دیگری از محدوده ی پوشش خود را نبیند. دوربین هایی با دید پانورامایی چیزی را ازدست نمی دهند، یک دوربین با دید پانورامایی ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه ای می تواند محیط وسیعی را پوشش دهد که درحالت عادی برای آن به چند دوربین متعارف یا چندین دوربین PTZ نیاز است. مثالهای زیر از دنیای واقعی نشان میدهند که تا چه حد دوربینهایی با دید پانورامایی می توانند کار سیستم نظارت تصویری را تسهیل سازند و هزینه های آنرا پایین بیاورند.

checkدرپمپ بنزینی در آفریقای جنوبی، سه دوربین با دید پانورامایی ۱۸۰ درجه ای، تصاویری با جزئیات کامل را از جایگاههای پمپ بنزین ارائه می نمایند، درحالی که دوربین با دید پانورامایی ۳۶۰ درجه ای محیط داخلی فروشگاه را پوشش میدهد . دوربین های نظارت تصویری به صورت راهبردی برای پوشش وسیع جایگذاری شده اند و این قابلیت را دارند تا به صورت دیجیتال زوم کنند تا جزئیات مشخصی از تصویر همچون، چهره افراد یا شماره پلاک یک خودرو را ارائه دهند، بدون اینکه کوچک ترین جزئیاتی از دست برود.

checkدر یک مرکز توزیع محصولات فروشگاه ها در کلورادوی ایالات متحده، دوربینی با دید پانورامایی ۱۸۰ درجه ای درمحیط بیرونی ساختمان نصب شده تا بر مناطقی همچون باجه نگهبانی، محیط پارکینگ و نقطه دریافت و بارگیری کالا نظارت کند. دوربین پانورامایی روز و شب ۲۰ مگاپیکسلی، تصویری کامل از اموال و داراییها ارائه میدهد و جایگزین دوربین PTZ قبلی شده که تنها زاویه محدودی از محیط را برای هردو حالت مشاهده زنده و ضبط شده ارائه می داد. درمقابل دوربین پانورامایی ۱۸۰ درجه ای تصاویر تمام صحنه را با وضوح بالا با زاویه دید وسیع تری ارائه و ضبط میکند. یک دستگاه دمنده حرارتی به دوربین مدار بسته این امکان را میدهد تا در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین درست کار میکند.

checkدراداره پلیس شهر نیویورک، دوربین های هشت مگا پیکسلی با زاویه دید ۱۸۰ درجه ای در قسمت ورودی جلویی و پشتی ساختمان نصب شده تا پوشش تصویری محیط خارجی به دست آید. زاویه دید پانورامایی وسیع هزینه های لازم برای دوربین امنیتی و سیستم های PTZ اضافی را حذف میکند این دوربین ها به هنگام شب به صورت خودکار از حالت رنگی به سیاه و سفید درمی آیند.

checkدر یک مرکز دفع زباله در پنسیلوانیای ایالات متحده دوربینی مگاپیکسل و ۱۸۰ درجه ای امکان پوشش وسیع محیط را فراهم میکند تا پلیس بتواند تخلیه نخاله غیرقانونی را دراین مرکز مشاهده نماید. پلیس با این سیستم نظارتی میتواند افرادی را که به صورت غیر قانونی اشیایی دور می ریزند، شناسایی نمایند و پس از آن برای آنها اخطاریه بفرستد. سیستم مذکور میتواند افراد درحال تخلیه نخاله را به صورت واضح ببیند و چهره و پلاک خودروی آنها شناسایی کند.

قابلیت های نظارتی ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه ای

مثال های ذکر شده نشان می دهند که کاربر چگونه می تواند با دوربین های پانورامایی تصاویر تمام میدان دید را در محیط وسیعی مشاهده و ضبط کند و درعین حال به صورت دیجیتال به سمت چندین نقطه از داخل تصویر مورد نظر زوم نماید، کاری که یک دوربین PTZ نمی تواند انجام دهد. دوربین های پانورامایی با قابلیت های تصویربرداری ۱۸۰ و ۳۶۰ درجه ای و وضوح تصویر ۸ و ۲۰ مگاپیکسل (که درآینده این میزان وضوح افزایش خواهد یافت) موجود هستند. بدین وسیله میتوان حتی تصاویر محیط های وسیع تری را با جزئیات دقیق داشت.

یک دوربین پانورامایی با وضوح تصویر ۲۰ مگاپیکسل میتواند جایگزین چندین دوربین آنالوگ یا IP با وضوح SD شود و پوششی جامع و مداوم از محیطی وسیع ارائه دهد. این موقعیت برخلاف دوربین های PTZ است که امکان دارد در لحظه بروز اتفاق امنیتی مورد نظر برروی نقطه دیگری متمرکز شده باشند. در آخرین نوع و جدیترین نوع از دوربین های ۸ و ۲۰ مگاپیکسلی قابلیت روز و شب نیز ارتقا یافته است.
استفاده از یک دوربین به جای چندین دستگاه باعث صرفه جویی های بسیاری می شود که از آن جمله میتوان به مواردی همچون نیاز به لایسنس های نرم افزاری و زیر ساختار شبکه ای کمتر و حذف کابل کشی و عدم نیاز به فراهم سازی برق اضافی برای سیستم مورد نظر اشاره کرد.

پایش پانورامایی به صورت جریانی مداوم در می آید!

درصورتی که دوربین های مگاپیکسل پانورامایی برای استفاده درساختارهای تخصصی به صورت انحصاری آموزش داده شوند، می توانند مزایای عملکردی کلی و زیادی را ارائه دهند و باعث کارآمدی هزینه ای گردند که این امر برای بسیاری از ساختارهای نظارت تصویری مناسب است.

پوشش کامل و مداوم محیط برای اطمینان از به دست آمدن کیفیت تصویری مناسب اهمیت بسیاری دارد، چرا که از این تصاویر برای تعقیب قضایی در فعالیت های تحقیقاتی و یا تعقیب قانونی استفاده می شود. وضوح تصویر نیز جنبه بسیار مهمی از پوشش تصویری است، خواه پارکینگ خودرو باشد یا محیط خارجی خیابان های شهر یا یک تالار همایش اتاق گفتگو یا دیگر محیط های وسیع داخلی یا خارجی. دوربین های مگاپیکسل با وضوح تصویری بالا می توانند تصاویر ویدیویی به درد بخوری از یک رویداد ارائه دهند که جزئیاتی دقیق از چهره و شماره پلاک خودرو را در بر میگیرد و بدین وسیله ایمنی وامنیت یه صورت کلی افزایش می یابد.

جستجوی در سایت