spinner

هزینه سیستم های داخلی کنترل دسترسی بسیار پایین تر از مشابه خارجی

31 تیر 1395, 00:05 4265 بازدید

علی حمزه زاده مدیر عامل شرکت فن آوری و ارتباطات تسنیم در مصاحبه با خبرنگار دنیای حفاظت با ذکر این نکته که شرکت وی در زمینه تجهیزات و سیستم های کنترل تردد و BMS فعالیت میکند ،گفت (( ما بر روی بومی سازی این تجهیزات کار تحقیقاتی زیادی انجام دادیم. ازسال 83 بیشتر به سمت رویکردهای طراحی پیش رفتیم و توانستیم مدلهای اولیه ای از این تجهیزات را بسازیم و هم اکنون نزدیک به شش سال است که محصولات ساخته شده ما به صورت عملیاتی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی قابل استفاده هستند.

او با صحبت درباره سیستم های BMS گفت (( با توجه به اینکه کشور ما در حال توسعه است ،در این زمینه ،بازار جدیدی را شاهد هستیم و هر قدر شرکتهای داخلی وارد آن شوند قابلیت کار دارد و به این زودی ها بازار اشباع نمی گردد.این صنعت بسیار نو است و جزء مواردی است که سالهای ابتدایی عمر خود را طی میکند در صورتی که سیستم های کنترل تردد و RFID در حال گذراندن سالهای میانی خود هستند.

وی با اشاره به انتظارات شرکت وی دز این صنعت گفت (( شرکت های مختلف بایستی به استفاده از سیستم های داخلی روی بیاورند.تجهیزات مختلف به چندین سال زمان نیاز دارند تا نقص های آنها پیدا و رفع شود.به نظر من در این دوره سازمانهای دولتی نباید سیستمهای ساخت داخل را با سیستمهای خارجی مقایسه نمایند .آنها باید حمایت های لازم را از این بخش به عمل آورند و سیستمها را از خودشان بدانند.درنتیجه به تولید کننده کمک میشود تا این دوره را پشت سر بگذارد.در این صورت ،ایت محصولات کاملا” قابل رقابت با مشابه خارجی خواهند شد.

وی ادامه داد (( در زمینه کنترل دسترسی مطمئن هستم که سیستمهای داخلی یک سوم تا یک چهارم مشابه خارجی هزینه بر میدارند.به نظر من در حال حاضر رویکرد بهتری نسبت به تجهیزات داخلی پیدا شده است.یکی از دلایل عدم روی آوردن بخشهای مختلف به راهکارهای داخلی و بومی عدم اطلاع رسانی صحیح است.در نمایشگاههای داخلی کنونی حدود نود درصد از شرکتها عرضه کننده تجهیزات خارجی هستند و تعداد شرکتهای تتولید کننده بسیار محدود است. مسئولین میتوانند در بخش اطلاع رسانی و همچنین سندهای راهبردی که برای سیاست های خرید سازمانها تعیین میکنند اولویت هایی را برای محصولات بومی در نظر بگیرند.

جستجوی در سایت