spinner

استفاده از دوربین مدار بسته در مدارس

31 تیر 1395, 00:02 21311 بازدید

استفاده از بحث نظارت تصویری و سیستمهای مدار بسته در مدارس می تواند کمک شایانی در ارتقای امنیت و کیفیت در ارائه خدمات در محیط های آموزشی نماید.

در این مقاله به شرح مواردی می پردازیم که می تواند کمک بزرگی جهت تصمیم گیری در مورد استفاده و یا عدم استفاده از دوربینهای مدار بسته در مدارس و محیط های آموزشی نماید.

استفاده از دوربین مداربسته در مدارس به این معنا نیست که با تعبیه یک دوربین تنها به محیط پیرامونی آموزش نظارت داشته باشیم بلکه در یک سیستم نظارت تصویری استاندارد باید به تمامی مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهد شد توجه کرد.


در اولین قدم دوربین مدار بسته به منظور نظارت بر دانش آموزان در محیط مرکز آموزشی صورت می گیرد. اما در واقع با کمک یک شرکت متخصص در این زمینه می توان سیستمی را طراحی و به کار گرفت که شما را به اهدافی فراتر از آنچه ذکر شد برساند.

با یک سیستم استاندارد می توان در کنار مورد بالا این نکته را نیز بررسی کرد که دانش آموزان محیط مدرسه را بدون اجازه ترک نکنند و حتی در موارد خاص با قرار دادن تصاویر مربوط در اختیار والدین و ایجاد تعامل بیشتر با معلمان و خانواده ها میتوان در مسیر تربیت صحیح گام برداشت.

از سوی دیگر وجود دوربین در اماکن مختلف از قبیل راهروها، کلاسها، حیاط ، بوفه و غیره باعث میشود در صورت بروز هر گونه حادثه امکان پیگیری آن وجود داشته باشد و نیز نه تنها می توان نظارت دقیق به رفتار دانش آموزان داشت بلکه عملکرد کارکنان را در طرز رفتار و نحوه آموزش و موارد دیگر با دانش آموزان را مورد بررسی قرار داد.

نظارت بر دانش آموزان از طریق سیستمهای مدار بسته در کشف و مرتفع نمودن تهدیدهایی که در محیط مدرسه و یا اطراف آن نیز متوجه آنهاست می تواند موثر باشد.

در نگاه دیگر سیستمهای نظارت تصویری می تواند تا حد زیادی از خسارت های وارد شده به اموال مدرسه توسط دانش آموزان جلوگیری نماید. جالب است بدانید در هر سال مبالغ هنگفتی صرف جبران خسارت هایی می گردد که از طریق تخریب اموال توسط دانش آموزان به محیط های آموزشی تحمیل می گردد.

در پایان با توجه به اهمیت بحث آموزش با نگاهی به موارد ذکر شده می توان با انتخاب یک شرکت مناسب جهت راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته در یک محیط آموزشی گامی موثر در جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی برداشت.

جستجوی در سایت